ПЛАН-КОНСПЕКТИ ВІДКРИТИХ ЗАНЯТЬ

 

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ –

ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ МОЛОДІ

ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ в м. КИЄВІ

 

 

План-конспект відкритого заняття

гуртка «Судномоделювання»

на тему:

 

"Теорія корабля. Формоутворюючі елементи суден та кораблів."

   

 

                                                                                       

Керівник гуртка

 «Судномоделювання»

Тихонов Валерій Олександрович

  

 

Тема: "Теорія корабля. Формоутворюючі елементи суден та кораблів."  

Мета:

навчальна: ознайомити дітей з основами теорії корабля; теоретичне креслення корабля (судна) та його складові: шпангоут, ватерлінія, батокс;

розвиваюча: розвивати творчі здібності вихованців, вміння читати креслення, бачити за лініями форму корпусу, корисні об’єми, розташування вузлів та агрегатів моделі;

виховна: виховувати акуратність під час виконання роботи, терпіння; виховувати дітей на досягненнях судномоделістів Києва, України, світу.

Тип заняття: комбінований.

Основні методи проведення заняття: словесний, наочний, практичний.

Обладнання: Адміралтейська модель корабля Нельсона «Вікторі». Каркас майстер-моделі дослідницького судна «Сeltik Voyadger», листковий пластик, клей, булавки, ножі, лобзики.

Дидактичний матеріал до навчального заняття: зразки робіт вихованців, теоретичні креслення моделей, шаблони.

  

Хід заняття

1. Організаційна частина.

Вітання вихованців. Перевірка готовності вихованців до заняття.

2. Актуалізація опорних знань.

Пригадаємо попередній матеріал і дамо відповідь на запитання:

—- Що ми називаємо кораблем, судном?

—- Яку модель будує кожен з вихованців?

3. Оголошення теми і мети заняття.

Тема нашого сьогоднішнього заняття: "Теорія корабля. Формоутворюючі елементи суден та кораблів".

 4. Основна частина.

Вивчення зразка адміралтейської моделі лінійного корабля «Вікторі»: кілева рама, шпангоути, палуби, бімси та ін. Як вони утворюють зовнішні форми корпусу моделі.

Повторення правил техніки безпеки під час роботи:

—- Під час роботи по кабінету без дозволу ходити не можна;

—- До верстатів підходити не дозволяється;

- Роботу розпочинати лише з дозволу керівника;

—- Користуйся прийомами роботи, як показав керівник;

—- Під час роботи тримай своє робоче місце у належному порядку.

5. Практична частина.

Послідовність виконання роботи:

- Перед початком роботи необхідно уважно роздивитися теоретичне креслення (Додаток 1).

- Наклеюємо на картон чи пластик кільову раму, роздруковану на папері, та вирізаємо її. Таким самим чином виготовляємо шпангоути та ватерлінію.

- Наступний етап – виготовлення каркасу майстер-моделі. Прорізаємо необхідні пази та збираємо насухо каркас.

- Перевіряємо прямі  кути з’єднань за допомогою косинців. Проклеюємо з’єднання.

6. Підсумок заняття.

Аналіз практичної роботи, відзначення кращих робіт вихованців і їх демонстрація.Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків при роботі.Прибирання робочих місць.

                        Додаток 1  

 

 

 

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ –

 ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ МОЛОДІ

 ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ в м. КИЄВІ

    

 

План-конспект відкритого заняття

 гуртка «Судномоделювання»

 на тему:

 

  

"Теорія корабля. Формоутворюючі елементи корпусу судна. Виготовлення корпусу буксира гостроскулих обводів з плитки для стелі"

      

 

                                                                                       

Керівник гуртка

 «Судномоделювання»

Тихонов Валерій Олександрович

 

Тема: "Теорія корабля. Формоутворюючі елементи корпусу судна. Виготовлення корпусу буксира гостроскулих обводів з плитки для стелі."  

 Мета:

  навчальна: ознайомити дітей з основами теорії корабля; закріпити знання про теоретичне креслення корабля (судна) та його складові: шпангоут, ватерлінія, батокс; корпуси кораблів та суден за формою (круглоскулі та гостроскулі);

розвиваюча: розвивати творчі здібності вихованців, вміння читати креслення, бачити за лініями форму корпусу, корисні об’єми, розташування вузлів та агрегатів моделі;

виховна: виховувати акуратність під час виконання роботи, терпіння; виховувати дітей на досягненнях судномоделістів Києва, України, світу.

Тип уроку: комбінований.

Основні методи проведення уроку: словесний, наочний, практичний.

Обладнання: корпус прикордонного корабля проект 1241 шифр «Блискавиця», картонний напівкорпус буксиру «Генерал Раевский».

Дидактичний матеріал до навчального заняття: зразки робіт вихованців, теоретичні креслення моделей, шаблони.

  

Хід заняття

1. Організаційна частина.

Вітання вихованців. Перевірка готовності вихованців до заняття.

2. Актуалізація опорних знань.

Пригадаємо попередній матеріал і дамо відповідь на запитання:

- Що ми називаємо кораблем, судном?

—- Яку модель будує кожен з вихованців?

- До якого типу належить корпус будуємої моделі?

3. Оголошення теми і мети заняття. Тема нашого сьогоднішнього заняття:«Теорія корабля. Формоутворюючі елементи корпусу судна. Виготовлення корпусу буксира гостроскулих обводів з плитки для стелі».

4. Основна частина.

Вивчення зразка корпусу корабля морської охорони пр. 2141 шифр «Блискавиця» та буксиру «Генерал Раевский». Як вони утворюють зовнішні форми корпусу моделі.

Повторення правил техніки безпеки під час роботи:

—- Під час роботи по кабінету без дозволу ходити не можна;

- До верстатів підходити не дозволяється;

- Роботу розпочинати лише з дозволу керівника;

— - Користуйся прийомами роботи, як показав керівник;

—- Під час роботи тримай своє робоче місце у належному порядку.

5. Практична частина.

Послідовність виконання роботи:

- Перед початком роботи необхідно уважно роздивитися теоретичне креслення (Додаток 1).

- Наклеюємо на плитку для стелі кільову раму роздруковану на папері та вирізаємо. Таким же чином виготовляємо шпангоути та ватерлінію (Додаток 2).

- Наступний етап – виготовлення каркасу майстер-моделі. Прорізаємо необхідні пази та збираємо насухо каркас (Додаток 3).

- Перевіряємо прямі кути з’єднань за допомогою косинців. Проклеюємо з’єднання.

- Згідно шаблонів вирізаємо деталі днища та борту (Додаток 4).

- Промазуємо відповідні частини шпангоутів клеєм, приклеюємо деталі борту до каркасу та фіксуємо булавками.

6. Підсумок заняття.

Аналіз практичної роботи. Відзначення кращих робіт та їх демонстрація. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків при роботі. Прибирання робочих місць.

 

Додаток 1

 

Теоретичне креслення та загальний вигляд

Прикордонного корабля пр. 1241

 
                               

 

Додаток 2

 

Кільова рама, шпангоути, ватерлінія

моделі буксиру «Генерал Раевский»

 
                               

  

Додаток 3

 

Збирання каркасу моделі

буксиру«Генерал Раевский»

 
                               

 

 

Додаток 4

 

Деталі обшивки моделі

буксиру «Генерал Раевский»

 
                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гуртки