Персоналія  

               Тихонов Валерій Олександрович, 1957 року народження, освіта вища, в 1987 році закінчив Сумський філіал Харківського політехнічного інституту ім. В.І. Леніна за спеціальністю «Технологія машинобудування, металорізальні верстати  та інструменти». В 2015 р. закінчив Українську інженерно-педагогічну академію і отримав повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка вищої школи» та здобув кваліфікацію викладача університетів та вищих навчальних закладів.

   Свою трудову діяльність розпочав на Конотопській Станції юних техніків керівником гуртка «Судномоделювання»(1980р.), а вже через 5 років працював на посаді методиста Клуба юних техніків заводу «Мотордеталь» м. Конотоп.

   В 2010 році Валерій Олександрович розширює сферу своєї діяльності та залучає молодших школярів до основ технічної творчості  на заняттях гуртка «Світ паперу» в НВК №30 «ЕКОНАД» м. Києва.

   На Станції юних техніків – Центрі науково-технічної творчості молоді Дніпровського району Валерій Олександрович працює з 2013 року керівником гуртків «Початкове технічне моделювання» та «Судномоделювання».

   Під час проведення занять велику увагу приділяє формуванню базових компетентностей вихованців: навчальної, пізнавальної, творчої та соціальної. Вчить дітей кресленню, працювати деревообробним та слюсарним інструментами, на металообробних та деревообробних верстатах.

   Головним пріоритетом у діяльності гуртків обрано розвиток творчих здібностей вихованців в галузі судномоделювання та судномодельного спорту, формування умов для гармонійної взаємодії з вихованцями, батьками  та педагогічним колективом.

  Аналізуючи всі етапи розвитку діяльності Тихонова Валерія Олександровича, можна окреслити основну мету досвіду: вважаючи всіх дітей обдарованими, виявити та розвинути ці обдарування в галузі судномоделювання та судномодельного спорту.

Об’єкт дослідження: розвиток творчих здібностей обдарованої дитини процесі навчання  судномоделювання та судномодельного спорту.

Предмет дослідження: організація навчально-виховного процесу в судномоделюванні та судномодельному спорті.

 Методи дослідження:

   Теоретичні – вивчення навчальних видань з позашкільної освіти та передового досвіду сучасних майстрів та надань судномоделістів України і всього світу.

  Практичні – розробка і реалізація вихованцями творчих задумів, виготовлення судномоделей гідного рівня,  удосконалення ними практичних навичок, участь в проектній діяльності, участь в змаганнях та конкурсах різного рівня.

Гіпотеза полягає у припущенні, що сучасні діти потребують не тільки новітнього та обміркованого навчання, яке повинне базуватися на використанні різносторонніх методів роботи, а також дбайливого та уважного ставлення керівника.

   Обдарованість є в кожній дитині, тому педагог має застосувати всі свої знання та вміння, слідкувати за новинами та при можливості розробляти щось своє, що виявити і підтримати талановиту дитину, направляти її на творчий шлях та заохотити до кропіткої праці.

  

 Анотація

досвіду роботи керівника гуртка «Судномоделювання»

Тихонова Валерія Олександровича

у сфері позашкільної освіти

 

  В сучасних реаліях гурткової роботи обрано основні педагогічні методи, які мають значний вплив на результативність розвитку вихованців. А саме: авторські технології з реалізацією творчого задуму (виготовлення не тільки моделей-копій, але і швидкісних радіокерованих моделей за власним проектом), впровадження в роботу позитивного досвіду судномодельних технологій.

  Важливим є також використання на заняттях здобутків майстрів судномоделістів з різних країн знайдених у всесвітній мережі: комп’ютера та планшетів (гаджетів). У своїй роботі вихованці використовують сучасні та авторські технології.

   Цікавим у навчальному процесі є те, що в роботі гуртка поєднуються цікаві, сучасно викладені теоретичні знання з практичною творчою роботою. Така форма роботи передбачає не тільки розвиток знань, умінь та навичок у вихованців, а й дає простір для реалізації творчої фантазії. Вихованці в процесі навчання мають можливість довести свою майстерність до високого рівня. На заняттях створені умови для формування творчої особистості, пізнавального інтересу, технічної грамоти, творчого самовираження і самореалізації.

   Актуальність проблеми незайнятості підростаючого покоління з кожним роком загострюється, тому використання цікавих форм роботи, наближення до інтересів сучасної дитини, набуває  нового значущого змісту. Ця ситуація спонукає до пошуку нових прийомів, і до вивчення передового досвіду.

   Валерій Олександрович постійно підвищує свій професійний рівень, займається самоосвітою, поглиблено вивчає нові публікації за тематикою своєї професійної діяльності – книги, журнали, інтернет-сайти. Самостійно створює нові схеми на базі різноманітних технік при створенні паперових моделей початкового рівня. Його ексклюзивні вироби, можна побачити на сайті Федерації судномоделювання України.

   Тихонов Валерій Олександрович уважно дослухається до дітей, розуміє їх потреби, уміє спрямувати їхні знання та енергію на досягнення гарних результатів, формує у вихованців почуття взаємоповаги та взаємодопомоги, чесності, естетичного смаку та відчуття прекрасного. У своїй роботі з дітьми вміє зацікавити, запалити, допомогти. Підвищує інтерес вихованців до роботи через надання можливості користуватися широким вибором креслень і зразків, участі в змаганнях, конкурсах та виставках різних рівнів.

   Позитивним результатом діяльності Тихонова Валерія Олександровича є значна кількість нагород у вигляді дипломів та грамот різних рівнів, здобутих ним та його вихованцями. Творча винахідливість дозволяє виготовляти моделі, які завжди знаходять свої нагороди в міських та всеукраїнських конкурсах, бо вражають своєю оригінальністю та довершеністю.

   Приємними і надихаючими є відгуки від батьків, педагогічного колективу та адміністрації закладу. Адже через призму таких відгуків формується творчий шлях кожного педагога. Більшість вихованців відвідують гурток більше 2-х років, і за цей час вони здобувають знання і навички, які допомагають зростати їм як спортсменам, а також можуть стати у нагоді в подальшому дорослому житті.

 

 

Гуртки